O tym gdzie woli żyć, w Rosji czy w Polsce, i dlaczego chce rzucić teatr, opowiada tuż przed premierą "Borysa Godunowa" Modesta Musorgskiego w Teatrze Wielkim, Iwan Wyrypajew*.
O tym gdzie woli żyć, w Rosji czy w Polsce, i dlaczego chce rzucić teatr, opowiada tuż przed premierą "Borysa Godunowa" Modesta Musorgskiego w Teatrze Wielkim, Iwan Wyrypajew*.
"Chcemy, żeby podczas 26. edycji Malty widzowie, przechodnie, artyści, goście i organizatorzy stworzyli wspólną grupę odkrywającą nowe perspektywy bycia widzem" - deklarują twórcy tegorocznej odsłony festiwalu. Malta startuje 17 czerwca.
Dla wszystkich, którzy myślą o aktorstwie, ale też dla tych, którzy po prostu interesują się teatrem, Teatr Polski wraz z Fundacją Sztuka.Idea organizuje w lipcu letnie warsztaty aktorskie. Zapisy tylko do 15 czerwca!
Zmagając się z pytaniem o obecność Boga we współczesności, m. in. w "Złotym Pelikanie" pisze, że "potrzeba nam z powrotem nieludzkiego Boga, który będzie nas mierzyć". Spotkanie ze Stefanem Chwinem będzie kolejnym z cyklu "Boskie narracje" - w piątek w Teatrze Polskim.
Na scenie pojawi się trup, co będzie konsekwencją pożycia małżeńskiego pewnej pary... "Truciciel" Och-Teatru zagrany zostanie gościnnie w Teatrze Wielkim - 6 czerwca.
Widzowie Teatru Nowego już po raz trzeci zagłosują na spektakl, który w kolejnym sezonie artystycznym znajdzie się w jego repertuarze. Premierowe pokazy rozpoczną się 2 czerwca.
- Od dawna chciałam zrobić w teatrze coś, co w pełni i z należnym szacunkiem odda dzieciom głos. Nie opowiadać dla nich i za nie, ale pozwolić, by to one mówiły o swoim świecie do nas - mówi Malina Prześluga, która wraz z zespołem aktorskim Teatru Animacji zaprasza na pewien eksperyment. Premiera spektaklu "Miłość nie boli, kolano boli" - 1 czerwca.
W ramach programu performatywnego Stary Browar Nowy Taniec w niedzielę w Słodowni zobaczymy premierę spektaklu "Bataille i świt nowych dni" w reżyserii Sławomira Krawczyńskiego i Anny Godowskiej - twórców cenionej i wielokrotnie nagradzanej choreografii "Niżyński. Święto snów".
Nie ostatni dramat Eurypidesa, ale zaistniała podczas warsztatów aktorskich sytuacja, stała się punktem wyjścia do powstania "Bachantek" - najnowszego spektaklu Teatru Automaton. Reżyseruje Krzysztof Cicheński. Premiera w piątek w Tłustej Languście.
W świetnie przeszkolonej załodze "Statku Miłości", który w niedzielę zacumuje w Scenie Roboczej, są aktorzy z zespołem Downa i autyzmem. Wejście na pokład o g. 18.
Operetka "Księżniczka czardasza" należy do klasyki gatunku. To dobra pozycja by uczcić 60-lecie Teatru Muzycznego i by znane dzieło ukazać w nowym świetle. Premiera 21 maja.
Powstał z inspiracji relacją pomiędzy tańcem Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego - kluczowej postaci japońskiej awangardy - a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Spektakl "Kantor_Tropy: Collage" Amareya Theatre & Guests - gościnnie 16 maja w Teatrze Ósmego Dnia.
Nad rolą artysty w życiu społecznym zastanawia się Jerzy Stuhr w wyreżyserowanej przez siebie sztuce Tadeusza Różewicza. Spektakl "Na czworakach" w wykonaniu warszawskiego Teatru Polonia zostanie zaprezentowany 16 maja gościnnie w Teatrze Wielkim.
O "Labiryncie" Ołeksandra Witra opowiada Andrzej Szczytko, reżyser. Prapremiera spektaklu odbędzie się w ramach Festiwalu Kultury Ukraińska Wiosna - 23 maja w Zamku.
Taka okazja nie zdarza się codziennie: 25 piosenek Piotra Bukartyka w oprawie reżyserskiej Jerzego Satanowskiego. "Kaszana zdalnie sterowana" Teatru Atelier - 13 maja gościnnie w Teatrze Nowym.
O spektaklu "Czarne ptaki" opowiada Eric Bass, autor scenariusza i reżyser.
- O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi? Byśmy poczuli się ludźmi. My i oni - mówi Janusz Stolarski, reżyser pierwszej poznańskiej premiery w ramach projektu Teatr Powszechny.
Słynny monodram "Moskwa - Pietuszki" w wykonaniu Jacka Zawadzkiego obejrzymy 7 maja w Teatrze Ósmego Dnia.
Pretekstem do powstania najnowszego spektaklu Polskiego Teatru Tańca była 1050. rocznica chrztu Polski. Ale premierowe "Kroniki czasu przyszłego" Pawła Malickiego to coś więcej, niż tylko powrót do przeszłości.
"Dydona i Eneasz" to kolejny projekt, który powstał w ramach Laboratorium Teatru Operowego w Teatrze Wielkim. Tym razem młodzi twórcy - pod okiem Paula Esswooda, który stanie za dyrygenckim pulpitem, zmierzą się z operą barokową. Premiera już w najbliższy czwartek.