Repertuar kin

(Wybierz)
19. Festiwal Filmów Azjatyckich Pięć Smaków
Alpy
Amelia
Anioł stróż
Baby
Bałtyk
Basia. Mam swój świat
Beczka. Bierzemy odpowiedzialność
Bluey w kinie: Kolekcja pobawmy się w szefa kuchni
Bone Lake
British Film Festival 2025
Bugonia
Być kochaną
Casablanca
Chainsaw Man - The Movie: Reze Arc
Chopin, Chopin!
C'mon c'mon
Czarny telefon 2
Czas kruka
Diamenty
Dom dobry
Droga do Vermiglio
Dzielna Banda i tajemnica zaginionego wujka
Dzikość
Faust z Opery Wiedeńskiej
Flow
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Funny Games
Gdyby nie Ty
Georgie ma się dobrze
Giselle (Paryska Opera Narodowa)
Głowa do wycierania
Good Boy
Harry Angel
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń.
Iluzja 2
Iluzja 3
Jedna bitwa po drugiej
j-hope'a "HOPE ON THE STAGE"
Kicia kocia ma braciszka
Koci Domek Gabi: Film
Kontinental '25
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Listy z Wilczej
Lot nad kukułczym gniazdem
Miłość
Mysz-masz na Święta
Noc w zoo
O psie, który jeździł koleją 2
Okean Elzy: Stormwatch
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Ostatni wiking (2025)
Paw zwyczajny
Piknik pod wiszącą skałą
Predator: Strefa zagrożenia
Przed wschodem słońca
Przypadkiem napisałam książkę
Psi patrol. Pieski ratują święta
Seks dla opornych
Siedmiu samurajów
Silver
Sirat
Sny o miłości
Super pies i kot łotr
Szkoda, że nareszcie
Ścieżki życia
Teściowie 3
Triumf serca
Tron: Ares
Tron we krwi
Uciekinier (2025)
Uwierz w Mikołaja 2
Velazquez i jego tajemnica
Wielkie ostrzeżenie
Wielkie piękno
Zwierzaki na zakręcie
Życie dla początkujących
Plakat filmu Ludzki głos

Ludzki głos

GATUNEK:
dramat
PRODUKCJA:
Hiszpania
ROK PRODUKCJI:
2020
REŻYSERIA:
Pedro Almodóvar

Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. "Ludzki głos" to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy "Porozmawiaj z nią" wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.

Jej bohaterka - zakochana, poniżona, zdesperowana - prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak happy endem?

Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i - wspólnych! - planach na niedaleką przyszłość.

materiały dystrybutora: Gutek Film