Repertuar kin

(Wybierz)
2000 metrów od Andrijiwki
Beczka. Bierzemy odpowiedzialność
Błękitny szlak
Boys go to Jupiter
Bugonia
Być kochaną
Chłopi
Chopin, Chopin!
Czarny telefon 2
Dersu Uzała
Dom dobry
Dziecko z pyłu
Dzień Petera Hujara
Faworyta
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Funny Games
Gdy powieje harmattan
Iluzja 3
Jadwiga, czarownica z Beskidów
Jedna bitwa po drugiej
Kicia Kocia ma braciszka
Koszmarek
Krzyżacy
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Listy z Wilczej
Łowca jeleni
Mała Amelia
Miesiąc miodowy
Międzynarodowy Festiwal Filmów dla Młodej Widowni Ale Kino! 2025
Ministranci
Noc w zoo
Ostatni wiking (2025)
Predator: Strefa zagrożenia
Przypadkiem napisałam książkę
Psi patrol. Pieski ratują święta
Ptakodemia 3: Morski Orzeł
Repertuar Multikina Stary Browar dostępny na stronie kina
Rocznica
Seks dla opornych
Silver
Sirat
Sny o miłości
Stowarzyszenie umarłych poetów
Teściowie 3
Tornado (2025)
Uciekinier (2025)
Uwierz w Mikołaja 2
Wicked: Na dobre
Wielkie ostrzeżenie
Zwierzaki na zakręcie
Zwierzogród 2
Życie dla początkujących
Plakat filmu Królestwo III: Exodus

Królestwo III: Exodus

GATUNEK:
horror / komedia
PRODUKCJA:
Szwecja / Dania
ROK PRODUKCJI:
2022
REŻYSERIA:
Lars Von Trier

Lars Von Trier powraca do źródła. Kiedy w latach 90. przystępował do realizacji "Królestwa", miniserialu dla telewizji duńskiej, planował stworzenie cyklu w trzech odsłonach. Realizację wstrzymano po dwóch seriach, a nigdy nieukończony sezon trzeci przeszedł w sferę mitu.Utopijna próba wywołania tego formatu z telewizyjnych zaświatów i domknięcie pewnego rozpoczętego przedsięwzięcia stała się zatem wydarzeniem.

W "Królestwo: Exodus", po dwudziestu pięciu latach od wydarzeń z oryginalnych serii, znowu trafiamy do nawiedzonego szpitala w centrum Kopenhagi, i jak się okazuje, niewiele się zmieniło: lunatyczka Karen łączy siły z personelem oddziału, by stawić opór mocom piekielnym, syn doktora Helmera przejmuje schedę po ojcu, a w szpitalnych podziemiach żarliwe dyskusje toczy tajne bractwo Anonimowych Szwedów. Von Trier zachowuje podlany cynicznym sosem humor, warstwę wizualną odmalowaną w sepiowych barwach, ale i całą strukturę konceptualną pierwszego "Królestwa" - miesza porządek świata żywych ze światem umarłych, a jako budulca konsekwentnie używa popkulturowych prefabrykatów i karykaturuje je do granic absurdu. Jest tu zarazem obecny wymiar autotematyczny i metatekstowy, symboliczne zwieńczenie całej kariery i pożegnanie samego autora. Być może nigdy wcześniej Lars von Trier nie był tak autorefleksyjny.

materiały: Gutek Film Sp. z o.o.