Repertuar kin

(Wybierz)
Andre Rieu. Wesołych Świąt!
Angel's Egg
Arcybiskup Lefebvre - dlaczego?
Bałtyk
Bing: Święta i inne opowieści
Błysk diamentu śmierci
Brat
Bugonia
Być kochaną
Camper
Caravaggio: na tropie arcydzieła
Cicha noc, śmierci noc (2025)
Ciemna strona Mount Everest
Dersu Uzała
Diamenty
Do nieznanej ziemi
Dom dobry
Dziki
Dzikość
Eleanor wspaniała
Eternity. Wybieram ciebie
Flow
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Grinch: Świąt nie będzie
Iluzja 3
Jujutsu Kaisen: Execution
Kevin sam w domu
Kicia kocia pod choinkę
Kopnięci w czasie
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Left-Handed Girl
Listy z Wilczej
Magiczna gwiazdka zwierzaków
Mikołaj i ekipa
Ministranci
Mysz-masz na Święta
Nić widmo
Norymberga
Ostatni wiking (2025)
Piernikowe serce
Pięć koszmarnych nocy 2
Ran
Rocznica
Rycerz pucharów
Sirat
Sisu: Droga do zemsty
Song to Song
Szczęki
Szkoda, że nareszcie
Święta z Astrid Lindgren
Święty Mikołaj wyrusza na podbój Marsa
Teściowie 3
Ukryte życie
Uwierz w Mikołaja 2
W innym świecie
Wicked: Na dobre
Wielkie ostrzeżenie
Wszystko w porządku (2025 r.; reż. Bálint Dániel Sós)
Wujowy dwór
Zgiń kochanie
Zwierzogród 2
Plakat filmu Królestwo III: Exodus

Królestwo III: Exodus

GATUNEK:
horror / komedia
PRODUKCJA:
Szwecja / Dania
ROK PRODUKCJI:
2022
REŻYSERIA:
Lars Von Trier

Lars Von Trier powraca do źródła. Kiedy w latach 90. przystępował do realizacji "Królestwa", miniserialu dla telewizji duńskiej, planował stworzenie cyklu w trzech odsłonach. Realizację wstrzymano po dwóch seriach, a nigdy nieukończony sezon trzeci przeszedł w sferę mitu.Utopijna próba wywołania tego formatu z telewizyjnych zaświatów i domknięcie pewnego rozpoczętego przedsięwzięcia stała się zatem wydarzeniem.

W "Królestwo: Exodus", po dwudziestu pięciu latach od wydarzeń z oryginalnych serii, znowu trafiamy do nawiedzonego szpitala w centrum Kopenhagi, i jak się okazuje, niewiele się zmieniło: lunatyczka Karen łączy siły z personelem oddziału, by stawić opór mocom piekielnym, syn doktora Helmera przejmuje schedę po ojcu, a w szpitalnych podziemiach żarliwe dyskusje toczy tajne bractwo Anonimowych Szwedów. Von Trier zachowuje podlany cynicznym sosem humor, warstwę wizualną odmalowaną w sepiowych barwach, ale i całą strukturę konceptualną pierwszego "Królestwa" - miesza porządek świata żywych ze światem umarłych, a jako budulca konsekwentnie używa popkulturowych prefabrykatów i karykaturuje je do granic absurdu. Jest tu zarazem obecny wymiar autotematyczny i metatekstowy, symboliczne zwieńczenie całej kariery i pożegnanie samego autora. Być może nigdy wcześniej Lars von Trier nie był tak autorefleksyjny.

materiały: Gutek Film Sp. z o.o.