Repertuar kin

(Wybierz)
Andre Rieu. Wesołych Świąt!
Bez przebaczenia (2024 r.)
Bluey w kinie: Kolekcja pobawmy się w szefa kuchni
Błękitny szlak
Błysk diamentu śmierci
Bugonia
Być kochaną
Camper
Chopin, Chopin!
Comedy Queen
Czas kruka
Dom dobry
Dzień świra
Eleanor wspaniała
Eternity. Wybieram ciebie
Fabelmanowie
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Funny Games
Gdy powieje harmattan
Iluzja 3
Jadwiga, czarownica z Beskidów
Jajko czy kura
Jedna bitwa po drugiej
Kicia Kocia ma braciszka
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Left-Handed Girl
medyczne: Psychodeliki
Mikołaj i spółka
Ministranci
Monsta X: Connect X in Cinemas
Mysz-masz na Święta
Noc w zoo
Norymberga
Okean Elzy: Stormwatch
Opowieść świąteczna
Ostatni wiking (2025)
Piernikowe serce
Predator: Strefa zagrożenia
Przypadkiem napisałam książkę
Psi patrol. Pieski ratują święta
Ran
Rocznica
Seks dla opornych
Silver
Sirat
Sisu: Droga do zemsty
Sny o miłości
Syn przeznaczenia
Święta z Astrid Lindgren
Teściowie 3
The World of Hans Zimmer - A New Dimension
Uciekinier (2025)
Uwierz w Mikołaja 2
Vanya z Andrew Scottem
W innym świecie
Wicked: Na dobre
Wielkie ostrzeżenie
Za duży na bajki
Zgiń kochanie
Zwierzaki na zakręcie
Zwierzogród 2
Życie dla początkujących

Anselm

GATUNEK:
film biograficzny / dokumentalny
PRODUKCJA:
Niemcy, Francja, Włochy
ROK PRODUKCJI:
2023
REŻYSERIA:
Wim Wenders

Prezentowany w Cannes portret niemieckiego artysty Anselma Kiefera jest jak jego wielkoformatowe rzeźby - choć monumentalny, nie porzuca ludzkiej perspektywy. I nie jest to na pewno klasyczny dokument z "gadającymi głowami".

Po pamiętnej Pinie Wim Wenders proponuje kolejne immersyjne doświadczenie filmowe, dzięki któremu możemy wkroczyć do świata twórcy i jego dzieł. Fabularyzowane sceny, materiały archiwalne i zrealizowane w 3D ujęcia z gigantycznej pracowni składają się na zniuansowany obraz człowieka walczącego z powojenną zbiorową amnezją. Urodzony w 1945 roku Kiefer, uczeń Josepha Beuysa - na początku kariery przez niektórych uznawany za zwykłego prowokatora, a nawet sympatyka nazizmu - upominał się w swoich pracach o pamięć trudnej przeszłości Niemiec, tak jak Heinrich Böll w literaturze. Wenders wędruje z kamerą po wielohektarowym terenie we francuskim Barjac - studiu artystycznym, a zarazem ulegającej entropii wystawie. Budowanie i rozpad, mit i konkret, świadectwo i zanik - te fascynacje widać w tworzonych przez Kiefera obiektach: kilkupiętrowych betonowych wieżach czy podziemnych tunelach.

Jednocześnie reżyser pozwala sobie na czuły filmowy gest - spotkanie małego Anselma (w tej roli kuzyn Wendersa) z cenionym artystą.

materiały dystrybutora: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty