Kultura w Poznaniu

Kalendarium

Plakat ze zdjęciem stylizowanym na okładkę czasopisma "Teatr" z twarzą kobiety; u dołu plakatu informacje na temat przedstawienia.

MONODRAM MUZYCZNY ANNY MIERZWY

Bąbelki, brązowy kolor, biała czcionka na czerwonym tle - to Coca-Cola. Przymknięte powieki, pełne usta, zmysłowy szept - to Kalina, wielka diwa polskiej piosenki. Co je łączy? Obie są znakami towarowymi.

Oto opowieść o kobiecie, która nie chciała być postrzegana jako człowiek, a jako zjawisko nieskrępowane regułami rządzącymi światem - choć los nawet na chwilę nie pozwalał jej zapomnieć, że wciąż jest jednak śmiertelna.

O konstruktorce własnego mitu, która zżymała się na jego użycie. O wielkiej falsyfikatorce, która najbardziej bała się zamknięcia w jednej formie. O micie, lepionym z ról, prasy, anegdot, wspomnień kochanków i męża - Pigmaliona. O kobiecie - matrioszce, choć, jak mówiła, matrioszki ją przerażają. Wreszcie - o znaku towarowym, używanym i reprodukowanym w kolejnych opowieściach.

Znaku, który chciał być słuchany i pragnął zrozumienia.
Czy dostanie je od nas?

materiały: Teatr Nowy w Poznaniu

Bilety dostępne w:

Zobacz teatrnowy.pl