Repertuar kin

(Wybierz)
Andre Rieu. Wesołych Świąt!
Angel's Egg
Arcybiskup Lefebvre - dlaczego?
Bałtyk
Bing: Święta i inne opowieści
Błysk diamentu śmierci
Brat
Bugonia
Być kochaną
Camper
Caravaggio: na tropie arcydzieła
Cicha noc, śmierci noc (2025)
Ciemna strona Mount Everest
Dersu Uzała
Diamenty
Do nieznanej ziemi
Dom dobry
Dziki
Dzikość
Eleanor wspaniała
Eternity. Wybieram ciebie
Flow
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Grinch: Świąt nie będzie
Iluzja 3
Jujutsu Kaisen: Execution
Kevin sam w domu
Kicia kocia pod choinkę
Kopnięci w czasie
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Left-Handed Girl
Listy z Wilczej
Magiczna gwiazdka zwierzaków
Mikołaj i ekipa
Ministranci
Mysz-masz na Święta
Nić widmo
Norymberga
Ostatni wiking (2025)
Piernikowe serce
Pięć koszmarnych nocy 2
Ran
Rocznica
Rycerz pucharów
Sirat
Sisu: Droga do zemsty
Song to Song
Szczęki
Szkoda, że nareszcie
Święta z Astrid Lindgren
Święty Mikołaj wyrusza na podbój Marsa
Teściowie 3
Ukryte życie
Uwierz w Mikołaja 2
W innym świecie
Wicked: Na dobre
Wielkie ostrzeżenie
Wszystko w porządku (2025 r.; reż. Bálint Dániel Sós)
Wujowy dwór
Zgiń kochanie
Zwierzogród 2

Rękopis znaleziony w Saragossie

PRODUKCJA:
Polska
ROK PRODUKCJI:
1964
REŻYSERIA:
Wojciech Jerzy Has

Jeden z najbardziej oryginalnych, ale i dziwnych filmów polskich, został zainspirowany szufladkową powieścią grozy polskiego magnata żyjącego we Francji - Jana Potockiego. Podobnie jak powieść, będąca fantastyczną konstrukcją pomyślaną jako finezyjna literacka zabawa, tak film Hasa jest wizualną i fabularną szaradą, badającą również wytrzymałość filmowego tworzywa. Początek filmu jest cudzysłowem: mówi, że świat ten nie będzie światem serio. Podczas kampanii napoleońskiej w Hiszpanii dochodzi do spotkania (właśnie w Saragossie) oficerów wrogich sobie stron. Nad wspaniałym manuskryptem odkładają broń i pogrążają się w pasjonującej lekturze. W ten sposób wchodzimy w fantasmagoryczny, niezwykły świat powracającego czasu, krzyżujących się wątków i filozoficznych pytań. Fabuła rozpada się na szereg luźnych epizodów, przecząc własnej funkcji organizatorki filmowego świata. Manifestacyjne znudzenie fabułą - co wywołało bardzo zróżnicowane przyjęcie filmu przez krytykę i widownię - jest tą nowością, którą Has wniósł "Rękopisem..." do polskiej kinematografii.