Repertuar kin

(Wybierz)
Amelia
Andre Rieu. Wesołych Świąt!
Aż poleje się krew
Bałtyk
Bing: Święta i inne opowieści
Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Bluey w kinie: Kolekcja pobawmy się w szefa kuchni
Brat
Brzydka siostra
Bugonia
Być kochaną
Camper
Chopin, Chopin!
Cudowny chłopak
Czas kruka
Dalej jazda!
Dancing Queen
Delicatessen
Diamenty
Dom dobry
Droga do Vermiglio
Eleanor wspaniała
Eternity. Wybieram ciebie
Flow
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Gdy powieje harmattan
Giselle (Paryska Opera Narodowa)
Holiday (2006 r.; też. N. Meyers)
Iluzja 3
Jadwiga, czarownica z Beskidów
Kicia Kocia ma braciszka
Kim chcieliśmy być
Kopnięci w czasie
Lalka (1968)
Left-Handed Girl
Lilly i kangurek
Lot nad kukułczym gniazdem
Łowca jeleni
Magiczna gwiazdka zwierzaków
Masakra w Nankinie
Mikołaj i ekipa
Ministranci
Monsta X: Connect X in Cinemas
Mysz-masz na Święta
Narodziny bogów 2. Starcie demonów.
Nie lubię poniedziałku
Norymberga
Opowieść świąteczna
Ostatni wiking (2025)
Pierniczek okrutniczek 2. Mąka Pańska
Piernikowe serce
Pięć koszmarnych nocy 2
Powrót Świętego Mikołaja
Predator: Strefa zagrożenia
Psi patrol. Pieski ratują święta
Rashomon
Rocznica
Rolling Stones - At the Max
Sanatorium pod klepsydrą
Siedmiu samurajów
Silver
Sirat
Sisu: Droga do zemsty
Skrzat. Nowy początek
Sny o miłości
Syn przeznaczenia
Ścieżki życia
Święta z Astrid Lindgren
Teściowie 3
The Cure: The Show of a Lost World
The World of Hans Zimmer - A New Dimension
Triumf serca
Uwierz w Mikołaja 2
Velazquez i jego tajemnica
W innym świecie
Wicked: Na dobre
Wielkie ostrzeżenie
Wszystko w porządku (2025 r.; reż. Bálint Dániel Sós)
Wujowy dwór
Zima Mamy Mu
Zwierzogród 2

Rękopis znaleziony w Saragossie

PRODUKCJA:
Polska
ROK PRODUKCJI:
1964
REŻYSERIA:
Wojciech Jerzy Has

Jeden z najbardziej oryginalnych, ale i dziwnych filmów polskich, został zainspirowany szufladkową powieścią grozy polskiego magnata żyjącego we Francji - Jana Potockiego. Podobnie jak powieść, będąca fantastyczną konstrukcją pomyślaną jako finezyjna literacka zabawa, tak film Hasa jest wizualną i fabularną szaradą, badającą również wytrzymałość filmowego tworzywa. Początek filmu jest cudzysłowem: mówi, że świat ten nie będzie światem serio. Podczas kampanii napoleońskiej w Hiszpanii dochodzi do spotkania (właśnie w Saragossie) oficerów wrogich sobie stron. Nad wspaniałym manuskryptem odkładają broń i pogrążają się w pasjonującej lekturze. W ten sposób wchodzimy w fantasmagoryczny, niezwykły świat powracającego czasu, krzyżujących się wątków i filozoficznych pytań. Fabuła rozpada się na szereg luźnych epizodów, przecząc własnej funkcji organizatorki filmowego świata. Manifestacyjne znudzenie fabułą - co wywołało bardzo zróżnicowane przyjęcie filmu przez krytykę i widownię - jest tą nowością, którą Has wniósł "Rękopisem..." do polskiej kinematografii.