Repertuar kin

(Wybierz)
19. Festiwal Filmów Azjatyckich Pięć Smaków
Alpy
Amelia
Anioł stróż
Baby
Bałtyk
Basia. Mam swój świat
Beczka. Bierzemy odpowiedzialność
Bluey w kinie: Kolekcja pobawmy się w szefa kuchni
Bone Lake
British Film Festival 2025
Bugonia
Być kochaną
Casablanca
Chainsaw Man - The Movie: Reze Arc
Chopin, Chopin!
C'mon c'mon
Czarny telefon 2
Czas kruka
Diamenty
Dom dobry
Droga do Vermiglio
Dzielna Banda i tajemnica zaginionego wujka
Dzikość
Faust z Opery Wiedeńskiej
Flow
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Franz Kafka
Freeride Filmfestival
Funny Games
Gdyby nie Ty
Georgie ma się dobrze
Giselle (Paryska Opera Narodowa)
Głowa do wycierania
Good Boy
Harry Angel
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń.
Iluzja 2
Iluzja (2013, reż. Louis Leterrier)
Iluzja 3
Jedna bitwa po drugiej
j-hope'a "HOPE ON THE STAGE"
Kicia kocia ma braciszka
Koci Domek Gabi: Film
Kontinental '25
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Listy z Wilczej
Lot nad kukułczym gniazdem
Maraton Iluzji
Miłość
Mój Brat Robot
Mysz-masz na Święta
Noc w zoo
O psie, który jeździł koleją 2
Okean Elzy: Stormwatch
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Ostatni wiking (2025)
Paw zwyczajny
Piknik pod wiszącą skałą
Predator: Strefa zagrożenia
Przed wschodem słońca
Przypadkiem napisałam książkę
Psi patrol. Pieski ratują święta
Seks dla opornych
Siedmiu samurajów
Silver
Sirat
Sny o miłości
Super pies i kot łotr
Szkoda, że nareszcie
Ścieżki życia
Teściowie 3
Triumf serca
Tron: Ares
Tron we krwi
Uciekinier (2025)
Uwierz w Mikołaja 2
Velazquez i jego tajemnica
Wielkie ostrzeżenie
Wielkie piękno
Zwierzaki na zakręcie
Życie dla początkujących

Rękopis znaleziony w Saragossie

PRODUKCJA:
Polska
ROK PRODUKCJI:
1964
REŻYSERIA:
Wojciech Jerzy Has

Jeden z najbardziej oryginalnych, ale i dziwnych filmów polskich, został zainspirowany szufladkową powieścią grozy polskiego magnata żyjącego we Francji - Jana Potockiego. Podobnie jak powieść, będąca fantastyczną konstrukcją pomyślaną jako finezyjna literacka zabawa, tak film Hasa jest wizualną i fabularną szaradą, badającą również wytrzymałość filmowego tworzywa. Początek filmu jest cudzysłowem: mówi, że świat ten nie będzie światem serio. Podczas kampanii napoleońskiej w Hiszpanii dochodzi do spotkania (właśnie w Saragossie) oficerów wrogich sobie stron. Nad wspaniałym manuskryptem odkładają broń i pogrążają się w pasjonującej lekturze. W ten sposób wchodzimy w fantasmagoryczny, niezwykły świat powracającego czasu, krzyżujących się wątków i filozoficznych pytań. Fabuła rozpada się na szereg luźnych epizodów, przecząc własnej funkcji organizatorki filmowego świata. Manifestacyjne znudzenie fabułą - co wywołało bardzo zróżnicowane przyjęcie filmu przez krytykę i widownię - jest tą nowością, którą Has wniósł "Rękopisem..." do polskiej kinematografii.