Jak prowadzić edukację kulturalną w środowisku lokalnym? Jakie cechy i kompetencje powinien posiadać lider takiej edukacji? Czy powinien być "siłaczką", Judymem, czy też raczej sprawnym menedżerem, przedsiębiorcą?
Na te i wiele innych pytań będą się starali odpowiedzieć eksperci, którzy 28 maja spotkają się w Regionalnym Obserwatorium Kultury na seminarium-panelu pt. "Kulturalni siłacze. Kompetencje lokalnych liderów edukacji kulturalnej". Wezmą w nim udział teoretycy i praktycy, przedstawiciele urzędów i instytucji kultury z Poznania i innych miast w Polsce, m.in. z Krakowa (Małopolski Instytut Kultury), Gdańska (Instytut Kultury Miejskiej), Warszawy (Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki) i Katowic (Regionalny Ośrodek Kultury).
Przed organizatorami spotkania ważne zadanie. Cel, jaki sobie postawili, to stworzenie możliwości debaty eksperckiej na temat tego, jaka powinna być edukacja kulturalna w naszym kraju. Uczestnicy spotkania będą się zastanawiać nad metodami, wzorcami i warunkami, w jakich przyszło działać współczesnym "siłaczkom" i Judymom. Debata dotyczyć też będzie roli, jaką animatorzy i organizatorzy działań kulturalnych pełnią w społecznościach lokalnych.
Organizatorami seminarium są: Regionalne Obserwatorium Kultury UAM, Związek Miast Polskich, Centrum Studiów Otwartych UAM. Seminarium towarzyszy projektowi badawczemu, dofinansowanemu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu "Obserwatorium Kultury".
Cezary Omieljańczyk
- "Kompetencje lokalnych liderów edukacji kulturalnej"
- Seminarium - panel ekspertów
- 28.05, g. 10-14.15
- Regionalne Obserwatorium Kultury UAM
- Collegium Iuridicum Novum (Wydział Prawa i Administracji)
- Al. Niepodległości 53, sala γ [gamma]
- wstęp wolny