Rigoletto
Opis
opera w trzech aktach
libretto Francesco Maria Piave
na podstawie sztuki Król się bawi Victora Hugo
kierownictwo muzyczne GABRIEL CHMURA
kostiumy DOROTA ROQUEPLO
kierownictwo chóru MARIUSZ OTTO
współpraca muzyczna ADI BAR
asystent reżysera ANDRZEJ OGÓRKIEWICZ
OBSADA
- Rigoletto JERZY MECHLIŃSKI, DARIO SOLARI
- Książę Mantui PIOTR FRIEBE, MARCO KIM
- Gilda ALEKSANDRA KUBAS-KRUK, MAŁGORZATA OLEJNICZAK-WOROBIEJ
- Sparafucile SZYMON KOBYLIŃSKI, RAFAŁ KORPIK
- Maddalena ADA BER, MAGDALENA WILCZYŃSKA-GOŚ
- Monterone DAMIAN KONIECZEK
- Marullo TOMASZ MAZUR, JAROMIR TRAFANKOWSKI
- Borsa KAROL BOCHAŃSKI, BARTŁOMIEJ SZCZESZEK
- Hrabia Ceprano MARCIN HUTEK
- Hrabina Cepreno BARBARA GUTAJ-MONOWID, NATALIA PUCZNIEWSKA-BRAUN
- Giovana OLGA MAROSZEK
- Paź KATARZYNA JABŁOŃSKA
- Strażnik PIOTR BRÓŹDZIAK, ROMUALD PIECHOCKI
- chór, orkiestra i balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
Jestem rad z siebie i sądzę, że nie napiszę nigdy nic lepszego - miał powiedzieć Verdi po prapremierze Rigoletta. I rzeczywiście udało mu się stworzyć dzieło ponadczasowe - zarówno
w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Ta mistrzowsko skomponowana opera - tragiczna opowieść o zazdrości, zemście i poświęceniu oparta została na sztuce Victora Hugo Król się bawi. Wielkie namiętności i majestatyczna muzyka tworzą tutaj doskonałą całość. Sławna, pełna ironii pieśń: La donna è mobile śpiewana przez księcia Mantui to jeden z największych przebojów operowych wszechczasów.