Bogusław Bachorczyk maluje, rzeźbi i rysuje, w związku z czym w swojej sztuce często łączy różne media. Na wystawie, której wernisaż poprzedzi pierwszy koncert w ramach Enter Enea Festival, zaprezentuje prace, które są wynikiem wieloletniego zainteresowania artysty mechanizmami i właściwościami pamięci, a także światem roślin. Za ich pomocą twórca przywołuje różnorodne, a czasem wręcz sprzeczne skojarzenia.
Na wystawę "Chlorofil utracony" składają się obrazy i przestrzenne kolaże oraz stworzona na miejscu m.in. z drewnianych, metalowych i szklanych przedmiotów instalacja. Choć zbudowana jest z "nieożywionych" elementów, zdaniem twórcy "żyje", gdyż rozrasta się i pączkuje. - Hybrydalny twór będący efektem swoistego recyclingu form inspirowanych światem roślin stanowi także przyczynek do dyskusji nad koncepcją zniesienia dualizmu kultura - natura we współczesnej kulturze i jej posthumanistycznej perspektywie - wyjaśnia Katarzyna Jankowiak-Gumna z ABC Gallery.
Podczas wernisażu w Visual Parku zostanie także odsłonięta nowa rzeźba Bachorczyka. "Królik, który widział jutro" jest kontynuacją i rozwinięciem tematu podjętego przez artystę w instalacji "Formowanie", która powstała w ubiegłym roku. Wówczas w zawieszonych na wytapetowanej ścianie kwietnikach Bachorczyk "posadził" m.in. kaczkę sanitarną, a pod nią, na dywanie, rozłożył różne formy do wypieków. - Rzeźba, podobnie jak elementy wcześniejszej instalacji ma kształt dwóch foremek (królików) do wykrawania ciasteczek. Foremki, i te do pieczenia ciasteczek, i te do zabaw w piasku, kojarzą się zwyczajowo z dzieciństwem, zabawą i łakociami, z domem, beztroską i bezpieczeństwem - tłumaczy Katarzyna Jankowiak-Gumna. Nowa rzeźba Bachorczyka ma blisko trzy i pół metra wysokości.
Monika Nawrocka-Leśnik
- wernisaż wystawy "Chlorofil utracony" Bogusława Bachorczyka (ABC Gallery) oraz odsłonięcie rzeźby "Królik, który widział jutro" (Visual Park)
- Jezioro Strzeszyńskie
- 12.06, g. 20
- wystawa czynna do 22.07