Pierwsza edycja przeglądu zapełniła widownię kina. Nic dziwnego - w końcu reklama jest potężnym środkiem komunikacyjnym. W Polsce zjawisko wykorzystywania reklamy społecznej do osiągania realnych celów dopiero raczkuje. Jednak w niektórych krajach na świecie jest to niezwykle popularny proceder. Dlatego w trakcie III Poznańskiego Przeglądu Reklamy Społecznej - w środę, 12 września - zostaną pokazane spoty zarówno z Polski, jak i zza granicy. Oprócz projekcji reklam video, w programie znajdą się również plakaty i virale - filmiki, które zyskały popularność w internecie. Te specyficznie skonstruowane minispoty mają zachęcać internautów do wzajemnego ich przesyłania. Tym sposobem odbiorcy sami rozprzestrzeniają pożądane treści.
Podczas poprzednich dwóch edycji w Muzie zostały zaprezentowane m.in. spoty kampanii przeciwko alkoholizmowi i uzależnieniu od narkotyków czy filmy zachęcające do adopcji. Przykładem siły, z jaką mogą oddziaływać takie kampanie, jest projekt mający przeciwdziałać przemocy w rodzinie, po wyemitowaniu którego liczba telefonów na Błękitną Linię wzrosła o 170%. W reklamach społecznych najważniejszy jest oddźwięk, realne skutki przedsięwzięcia, dlatego w ramach przeglądu są prezentowane zarówno udane kampanie, jak i te, które zakończyły się fiaskiem. Pokaz w Muzie nie będzie obejmował reklam politycznych, które się do tej kategorii nie zaliczają.
Po pokazie przewidziany jest panel dyskusyjny z udziałem wykładowców UAM, przedstawicieli mediów i agencji reklamowych oraz członków organizacji pozarządowych.
Zuzanna Kubiak
- III Poznański Przegląd Reklamy Społecznej
- Kino Muza
- 12.09, g. 18
- bilety - 10 zł
- organizatorzy: Wielkopolskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych i Kino Muza