Kultura w Poznaniu

Kalendarium

x

Przez Meksyk z dzieckiem. Od granicy do granicy - spotkanie z Luizą i Bartoszem Turek

2018-01-29 ( poniedziałek )
PURO Hotel Poznań, ul. Stawna 12

Luiza Stosik-Turek i Bartosz Turek - zwyczajni rodzice. Do niedawna, gdy  ktoś prosił, żeby napisali coś o sobie pisali krótko: "Jesteśmy parą i lubimy czasem gdzieś wyjechać". Teraz jest ich trójka, ale wciąż lubią  czasem gdzieś wyjechać.
"Odkąd zaczęliśmy planować wspólne życie, wiedzieliśmy, że gdy pojawi  się dziecko wyjedziemy na długo. Dziecko się pojawiło, minęło kilka  miesięcy, w ciągu których nauczyliśmy się razem żyć, nie pozostało więc  nic innego niż wyjechać. Urlop macierzyński wszak nie zdarza się co  roku.
Po dwóch testowych podróżach stwierdziliśmy, że Olek jest urodzonym  podróżnikiem i nie straszny mu będzie dłuższy wyjazd. Gdy miał siedem  miesięcy wyruszyliśmy w kilkumiesięczną podróż po Meksyku z początkiem w  USA i końcem w Belize. Tam nie tylko zwiedzaliśmy ruiny antycznych  cywilizacji, pływaliśmy na rafie, czy przemierzaliśmy pustynie, ale też  bawiliśmy się w piasku, taplaliśmy się w wodzie i uczyliśmy się  raczkować.
Opowiemy o całej podróży, ale skupimy się na Meksyku i regionach, które  były dla nas najciekawsze - na Półwyspie Kalifornijskim, gdzie  głaskaliśmy dzikie wieloryby i spaliśmy na pustyni wśród kaktusów i  kojotów i na Chiapas gdzie kąpaliśmy się w ukrytych w dżungli wodospadach i odwiedzaliśmy wioski, do których nie sięga meksykańskie  prawo. Wspomnimy też o Belize, które jest najbardziej pomieszanym krajem  świata."